개인정보처리방침

2023822

 

동백소프트(이하 회사’) 고객님의 개인정보를 중요시하며, “정보통신망 이용촉진 및 정보보호에 관한 법률 및 유관기관이 제정한 지침 등 법령을 준수하고 있습니다. 회사는 개인정보취급방침을 통하여 고객님께서 제공하시는 개인정보가 어떠한 용도와 방식으로 이용되고 있으며, 개인정보보호를 위해 어떠한 조치가 취해지고 있는지 알려드립니다.

 

1. 수집 및 수집방법

회사는 서비스 제공을 위하여 이용자로부터 필요한 개인정보를 수집합니다.

수집된 개인정보에 대하여, “회사이용자의 개인정보를 보호하기 위해 노력합니다. 개인정보의 보호 및 사용에 대해서는 관련법 및 회사의 개인정보 처리방침이 적용됩니다.

수집항목

- Google Play Game Service ID

- 모바일 장치 식별자 (광고 ID)

개인정보 수집방법

- 게임 접속 시 Google 플레이 로그인

- 이용자의 앱 실행 및 이용 시 자동 수집 및 전송

  

2. 개인정보의 수집 및 이용목적

회사는 수집한 개인정보를 다음의 목적을 위해 활용합니다. 회사가 처리하고 있는 개인정보는 다음의 목적 이외의 용도로는 이용되지 않으며, 이용 목적이 변경되는 경우에는 '개인정보 보호법 제18'에 따라 별도의 동의를 받는 등 필요한 조치를 이행할 예정입니다. , 고객님이 사전에 개인정보 공개에 동의하거나 법령 규정에 의거한 경우, 수사기관의 정해진 절차에 따른 요구가 있는 경우에는 외부에 공개할 수 있습니다. 

Google Play Game Service 제공

이용자에 광고 제공 및 보상 지급 (미디에이션)

  

3. 행태정보 보유·이용 및 파기에 관한 사항

회사는 직접 데이터를 수집하거나 저장하지 않습니다.

이에 대한 자세한 사항은 광고 사업자 Google의 개인정보 처리방침 ( https://policies.google.com/privacy )을 확인해 주시기 바랍니다.

이에 대한 자세한 사항은 광고 사업자 Meta의 개인정보 처리방침 ( https://www.facebook.com/privacy/center )을 확인해 주시기 바랍니다.

Google Play Game Service를 통해 수집되는 정보는 Google에서 보관하고 처리

이용자의 광고 IDGoogle Meta에서 보관 및 처리

 

4. 개인정보의 파기절차 및 방법

회사는 원칙적으로 개인정보 수집 및 이용목적이 달성된 후에는 해당 정보를 지체 없이 파기합니다. 파기절차 및 방법은 다음과 같습니다.

파기절차

Google Meta에서 보관하고 처리하는 개인정보는 Google Meta의 파기절차에 따릅니다.

파기방법

Google Meta에서 보관하고 처리하는 개인정보는 Google Meta의 파기방법에 따릅니다.

 

5. 개인정보의 안전성 확보조치

회사는 개인정보의 안전성 확보를 위해 다음과 같은 조치를 취하고 있습니다.

관리적 조치: 내부관리계획 수립/시행, 정기적 직원 교육 등

기술적 조치: 개인정보처리시스템 등의 접근권한 관리, 접근통제시스템 설치, 고유식별정보 등의 암호화, 최신 백신 및 보안프로그램 설치, 데이터 백업, 주기적 비밀번호 변경

물리적 조치: 전산실, 자료보관실 등의 접근통제

 

6. 개인정보의 제3자 제공

회사는 다음 서비스를 위하여 이용자의 정보 일부를 외부에 제공합니다.

Google Play Game Service 제공

이용자에 광고 제공 및 보상 지급 (미디에이션)

 

7. 이용자 및 법정대리인의 권리와 그 행사방법

회사는 아동의 개인정보에 대한 수집·이용·제공 등의 동의가 필요한 경우, 아동의 동의와 별도로 법정대리인의 동의를 받습니다. 이를 위하여 회사는 법정대리인의 성명, 연락처 등 필요한 최소한의 정보를 요구할 수 있습니다. 이와 같이 수집된 법정대리인의 개인정보는 해당 법정대리인의 동의여부를 확인하는 목적 외의 용도로 이용되거나 제3자에게 제공되지 않습니다.

이용자 혹은 아동의 개인정보 조회/수정을 위해서는 Google개인정보변경’(또는 회원정보수정)을 가입 해지(동의 철회)를 위해서는 회원탈퇴를 클릭 하여 본인 확인 절차를 거치신 후 직접 열람, 정정 또는 탈퇴가 가능합니다. 혹은 개인정보관리책임자에게 서면 또는 이메일로 연락하시면 조치하겠습니다.

고객님이 개인정보의 오류에 대한 정정을 요청하신 경우에는 정정을 완료하기 전까지 해당 개인정보를 이용 또는 제공하지 않습니다. 또한 잘못된 개인정보를 제3자에게 이미 제공한 경우에는 정정 처리결과를 제3자에게 지체 없이 통지하여 정정이 이루어지도록 하겠습니다.

이용자 혹은 법정 대리인의 요청에 의해 해지 또는 삭제된 개인정보는 “‘회사가 수집하는 개인정보의 보유 및 이용기간에 명시된 바에 따라 처리하고 그 외의 용도로 열람 또는 이용할 수 없도록 처리하고 있습니다.

 

 

8. 개인정보에 관한 민원서비스

회사는 정기적인 교육과 더불어 개인정보 침해 방지를 위한 내부 지침 및 시스템 개선의 노력을 지속하고 있으며, 고객의 개인정보를 보호/관리하고 개인정보와 관련한 불만을 처리하기 위해 아래와 같이 개인정보관리책임자 및 담당자를 지정하고 있습니다.

개인정보 보호 책임자

- 성명 : 명재민

- E-Mail: 200soft@naver.com

개인정보 보호 담당자

- 성명 : 전재혁

- E-Mail : 200soft01@naver.com

 

회사의 서비스를 이용하면서 발생하는 모든 개인정보보호 관련 민원을 개인정보관리책임자 혹은 담당부서로 신고하실 수 있습니다. 담당자들은 신고사항에 대해 신속하게 충분한 답변을 드릴 것입니다. 기타 개인정보침해에 대한 신고나 상담이 필요하신 경우에는 아래 기관에 문의하시기 바랍니다.

 

- 개인정보침해신고센터 (http://privacy.kisa.or.kr / 국번 없이 118)

- 개인정보분쟁조정위원회 (http://kopico.or.kr / 02-405-5150)

- 대검찰청 온라인민원실 (http://www.spo.go.kr/minwon / 02-3480-2000)

- 경찰청 사이버테러대응센터 (http://www.ctrc.go.kr / 국번없이 182)

 


9. 기타

회사는 개인정보취급방침을 개정하는 경우 공지사항(또는 개별공지)을 통하여 공지할 것입니다.

 

부칙

본 개인정보취급방침은 2023822일부터 시행됩니다.


Privacy Policy

 

August 30, 2023

 

'Camellia Soft' (hereinafter referred to as the 'Company') values your personal information and complies with the "Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection" and guidelines set by relevant authorities. Through this privacy policy, we inform you of how the personal information you provide is used and what measures are taken to protect your personal information.

 

1. Collection and Collection Method

The company collects necessary personal information from users for the purpose of providing services.

 

Regarding collected personal information, the "Company" makes efforts to protect user personal information. The protection and use of personal information are subject to relevant laws and the company's privacy policy.

 

Collected Items

 

Google Play Game Service ID

 

Mobile device identifier (Advertising ID)

 

Personal Information Collection Method

 

Google Play login when accessing the game

 

Automatic collection and transmission when the app is used

 

2. Purpose of Collection and Use of Personal Information

The company utilizes collected personal information for the following purposes. Personal information processed by the company will not be used for purposes other than the intended purposes, and if the purpose of use changes, necessary measures will be taken in accordance with Article 18 of the "Personal Information Protection Act." However, in cases where customers have provided prior consent for personal information disclosure or when required by law or through the prescribed procedures of investigative agencies, personal information may be disclosed to external parties.

 

Providing Google Play Game Service

 

Providing advertisements to users and rewarding them (mediation)

 

3. Retention, Use, and Disposal of Behavioral Information

The company does not directly collect or store data.

 

For more details, please refer to Google's privacy policy (https://policies.google.com/privacy).

 

For more details, please refer to Meta's privacy policy (https://www.facebook.com/privacy/center).

 

Information collected through Google Play Game Service is stored and processed by Google.

 

Users' advertising IDs are stored and processed by Google and Meta.

 

4. Procedure and Method of Personal Information Disposal

Personal information stored and processed by Google and Meta follows their respective disposal procedures.

 

5. Measures for Ensuring the Security of Personal Information

The company takes the following measures to ensure the security of personal information.

 

Administrative measures: Establishment and implementation of internal management plans, regular employee training, etc.

 

Technical measures: Access control for personal information processing systems, installation of access control systems, encryption of unique identifying information, installation of the latest antivirus and security software, data backup, regular password changes

 

Physical measures: Access control to computer rooms, data storage rooms, etc.

 

6. Provision of Personal Information to Third Parties

The company provides some user information to external parties for the following services:

 

Providing Google Play Game Service

 

Providing advertisements to users and rewarding them (mediation)

 

7. Rights and Exercise Methods of Users and Legal Guardians

In cases where the collection, use, or provision of personal information of a 'minor' requires consent, the company will obtain consent from the legal guardian separately from the minor's consent. For this purpose, the company may request minimal information such as the legal guardian's name and contact information. Personal information of legal guardians collected in this way will not be used for purposes other than confirming the legal guardian's consent or provided to third parties.

 

To view or modify personal information of users or minors, users can use Google's 'Change Personal Information' (or 'Modify Membership Information') service. To withdraw consent (unsubscribe), users can click 'Withdraw Membership' and go through the verification process after which they can directly access, correct, or withdraw their personal information. Alternatively, users can contact the personal information management officer in writing or via email for assistance.

 

If a customer requests the correction of errors in personal information, the company will not use or provide the information until the correction is completed. If incorrect personal information has already been provided to a third party, the results of the correction will be promptly notified to the third party to ensure that the correction is made.

 

Personal information that has been terminated or deleted at the request of users or legal guardians is processed in accordance with the period of retention and use of personal information collected by the "Company" and is not accessible or used for any other purpose.

 

8. Personal Information Complaint Services

The company continues efforts to prevent personal information breaches through regular education, internal guidelines, and system improvements, and designates personal information management officers and responsible personnel to protect and manage customer personal information and handle complaints related to personal information.

 

Personal Information Protection Manager

 

Name: Jae Min Myeong

 

E-Mail: 200soft@naver.com

 

Personal Information Protection Officer

 

Name: Jae Hyeok Jeon

 

E-Mail: 200soft01@naver.com

 

You can report any personal information protection-related complaints that arise while using the company's services to the personal information management officer or the responsible department. The responsible personnel will promptly provide sufficient answers to the reported issues. For other complaints or consultations related to personal information breaches, please contact the following organizations.

 

Personal Information Breach Reporting Center (http://privacy.kisa.or.kr)

 

Personal Information Dispute Mediation Committee (http://kopico.or.kr)

 

Online Civil Complaints Office of the Prosecutor General's Office (http://www.spo.go.kr/minwon)

 

Cyber ​​Terror Response Center of the National Police Agency (http://www.ctrc.go.kr)

 

9. Other

In case of any amendments to the personal information handling policy, the company will notify through notices (or individual notices).

 

Supplementary Provisions

 

This personal information handling policy will be effective from August 30, 2023.

이 블로그의 인기 게시물

동백소프트 저작권 사용 목록